You change my life del-2

- Mel? me and Stevie are going to grandma. Do you want to come with us? Säger mamma när hon stigit in i mitt rum. Jag öppnar ögonen sakta och gnuggar händerna i mina trötta ögon! 
- No, It's okay. Sa jag trött att satte mig upp i sängen! Mamma log och stängde sedan dörren.

Det är bara jag hemma nu, pappa hade åkt till jobbet. Jag såg mig i spegeln och flinade som vanligt åt min morgon frisyr och påsar under ögonen! Jag satte upp allt hår i en toffs och gick ner till köket för att se om vi har något att äta! Brödet va slut.
- Of cours! sa jag surt för mig själv och fick fortsätta leta efter något att äta! 
Jag smsade mamma för att fråga om vi har något att äta, Fick snabbt ett svar " Oh sorry honey, I forgot that, Maybe you can go and buy something?" 

Jag gick upp till rummet för att ta på mig hyffsade fina kläder för att kunna gå till affären, Jag struntade i sminket. Jag tog ut håret från toffsen och borstade igenom det! Hämtade min Iphone och mitt headset och gick ner för trapan. Jag gick till mammas och pappas sovrum för att hämta pengar! 
Jag började gå mot affärerna och hoppades att inte träffa någon jag känner nu när jag inte ser så fräsh ut.
Jag närmade mig och hörde plötslig en röst som kändes bekant just runt hörnet mot ingången till affären! 
Jag såg en kille med ljust kort hår tillsammans med sina kompisar! Jag såg snabbt att det va Chad. Jag kunde inte med och visa mig för honom så här! Han kanske skulle börja skratta. Chad är ju skolans sötaste kille! Jag bakade och snabbt vände mig om! Jag tog på mig luvan och sprang in i en film butik, för att vänta till han gått! 
Jag vände mig om inne i affären för att se om de fått syn på mig, jag tog av mig luvan igen. Jag gick gick baklänges mot filmerna och vände mig och "poff" Sa det fick jag en jätte lik skallning rakt i pannan!
Jag tittade chockat upp på personen som stog böjt ner för att titta efter filmer!
 
- Aoo! Sa han och sträckte sig! Han la handen på pannan och titta på mig.
- I'm so sorry! sa jag och att titta han i ögonen! 
- No it's okay! Sa han och log. Han hade ett väldigt tryggt leende! 
- I... I was just hidding for someone! and didn't know that you were there! Sa jag osäkert.
- No, it's okay! Svarade han och tog bort handen från pannan.
- Did you get hurt or something? sa jag och tittade ner i marken och skämdes!
- No I'm fine! Sa han och log jätte brett. Jag började skämmas för att bara pratat på och kände mig jätte jobbig och klantig dessutom!
- Liam! sa han och räckte fram sin hand
- Melanie! Sa jag och skakade handen med han! Jag log brett, och fick ett ännu större leende tillbaka! 

LIAM!! Hördes det i affären! En annan kille med svart mörkt hår ropade till Liam.
- They are here, We must go! Sa han och gjömde ansiktet mot fönstret! 
Liam tittade ut mot fönstret bakom min rygg! Han himlade med ögonen och sen tittade ner på mig! 
- It was nice to meet you Melanie! But I have to go! Sa han och log snett mot mig! 
Han och den andra killen gick ut från affären och började jogga iväg! 
Jag vände mig om mot fönster men förstog inte va de menade! Ett gäng med män kom och stog utanför filmbutiken med stora kameror som att de väntade på något! 

Jag såg att Chad hade gått så jag gick ut från affären. Killarna stog med sina kameror mot ingången till filmbutiken. Jag undrade fundersamt vad det va de egentligen höll på med! Men jag gick in och köpte bröd. Jag började gå hem. jag tog fram Iphonen och började lyssna på musik. Jag fortsatte lyssna på låten Tiffany tipsat om! Jag kom hem och började direkt att äta! Ett riktigt matvrak va jag!
Jag tänkte på killen i filmbutiken, Hans leende! Jag kände mig jätte dum att jag bara gick in i han så där!
-Oh Melanie your idiot! Sa jag för mig själv! Han måste tycka jag var hel knäpp! 
Jag gick in till Tv-Rummet och satte på en film.





Kommentarer
Saga c:<3

meeeeeer :*

2012-07-08 @ 01:21:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gottabeyouuu.blogg.se

Jag kommer skriva Fan fictions om killar från One direction

RSS 2.0