You change my life del-3

Jag vaknade upp i soffan och märkte att filmen spelades om och om igen! Jag stängde av DVDn
och gick upp på mitt rum. Jag satte på datan! Facebook kom såklart först! Långsamt ladda datan.
Meddelande iconen blinkade! Tiffany hade skrivit. Jag tryckte upp meddelandet för att läsa.
- I'm coming home soon, mom and dad change the date. Jag log för mig själv för hon skulle komma hem tidigare. 
Jag blev så glad att jag till och med glömde svara. Jag satte mig i sängen och tog fram min gittar, Jag började spela till "Come on get higher" en timme senare öppnas försiktigt min dörr och ett huvud stiker in. Det va mamma! 
 
- Hey, we are home now! Sa hon med den typiska mamma rösten.
-Yeah, I see that! sa jag på skoj tillbaka.
- Did you get something to eat? Frågade hon oroligt
- yeah I did! Sa jag och log.

Fick ett snällt leende tillbaka samtidigt som hon drog tillbaka huvudet och stängde dörren. 
Det va längesen jag riktigt pratade med mamma, Jag vet inte varför. Men det känns som att jag kom ifrån
henne sen jag och Stevie började bråka så här. Jag vet inte vad jag ska göra för att få allt till rätta. 
Jag är 17 år, jag har ändrats. Stevie är 14. Förstår mamma och pappa att det är jobbigt att ha två tonåringar i huset som skriker på varandra hela tiden.
 
jag gick och la mig tidigt. Jag satte mig i sängen och la huvudet mitt på kudden. Mina tankar innan jag somna snurrade runt i huvudet "jag känner mig så ensam.. Det känns som att ingen förstår mig. 

4 dagar senare

Jag vaknade tidigt, Tiffany kom hem igår, och jag ska till henne idag! Jag sprang ner för alla trappor och in i köket! Mamma satt satt vid bordet med en kopp caffé och läste tidningen!
- Goodmorning! Sa hon och fortsatte läsa i tidningen.
- Hey! Sa jag och log och tog något att äta.
Så fort jag va klar gick jag upp till badrummet för att sminka mig, precis när jag kommer till hörnet kommer
Stevie. Vi går rakt in i varandra! Se dig för säger hon till mig och bara går vidare! jag bara himlar med ögonen 
och går in till bad rummet och börjar sminka mig! Jag sätter upp höret i en sne toffs hängande ner från men ena axel. Jag bortade tänderna och sedan gick ner till mama och bad hon att köra mig Tiffany! 
Vi satte oss i bilen och hon lämnade av mig! 
Jag viste inte vad jag skulle säga, känns som jag inte kan få henne må bättre! Jag smekte hennes kind och sa tack för att hon körde mig! Han log vackert mot mig! 

Tiffany kom ut springade från sin dörr!
-MELANIE! ropade hon över sin trädgård
- Tiffany! Sa jag och sprang mot henne som sprang lika fort mot mig! Vi möttes i en jätte kram. Vi berättade hur mycket vi saknat varandra!
- We are go to do something really awesome tomorrow! Sa hon med ett busigt leende!
- What? Sa jag skrajt
- You know One direction? sa hon att såg mig rakt i ögonen!
- One direction, What's that? sa jag förvånat! Hon började skratta!
- You now the band who sing What makes you beautiful!? You know .. If only you saw what I can see, la lala! Började sjönga och tittade på mig och fnittrade! Jag fattade vilka det va och frågade vad det va med dom. De singerer skivor i morgon! Vi måste gå dit! Hon bad mig verkligen och att vi skulle gå! Egentligen viste jag inte vilka de faktist va, men hade hängt med på att de sjöng den låten! 

- Are they cute! Sa jag på skoj
- Are you kidding! They are more then cute! They are... HOT! sa hon och blinkade med ögat! 
- Show me a picture. sa jag och stötte till henne på axeln! 
Vi sprang in i hennes rum och hon började visa bilder!

-Okay, This is Harry! He's so cute! sa hon flåste. Man märkte direkt att hon va förtjust i han.
- Cute! sa jag och väntade på nästa bild.
- This is Niall! He's irrish! fortsatte hon.
- This is Zayn! The sexy one! Han såg lite bekant ut tänkte jag för mig själv. 
- This is louis! He's the funny one! 
- And this is Liam! Daddy direction! Jag såg chokat på bilden! 
- Liam? frågade jag, Jag bara visste att jag kände igen den killen!
- Yeah, Liam!? Sa hon och tittade på mig! 

Jag kunde inte komma på vart jag sett killen innan. Tiden gick och vi skulle se film! Tiffany somnade i soffan. 
Jag fortsatte tänka på killen! LIAM!! sa jag chockat och högt för mig själv. Men tiffany vaknade inte! 
Jag fick genast upp en bild i huvudet på killen jag krockade med inne på filmbutiken! 
- It can't be! säger jag tyst för mig själv! 


Melanie                                                 Tiffany
    


Kommentarer
Saga c:<3

mer _:3<33???

2012-07-08 @ 01:44:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gottabeyouuu.blogg.se

Jag kommer skriva Fan fictions om killar från One direction

RSS 2.0